This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Sunday, May 1, 2011

H.A.D.I.A.H... Terima Kasih Semua..


Aku telah dijemput oleh salah sorang follower aku utk sertai GA Jom Join Give Away Aimi.. apa itu GA??? aku tak tau.. tapi macam yang aku penah join sebelum ni la gamaknya kan.. pape pun aku tengok hadiahnya lumayan la jugak.. teruja i ~ hOho~ sO aku dengan sepantas kilat menggerakkan jari-jemari aku taip benda alah ni.. tapi sedihnya dalam hati baca dengan melodi lagu Madu Tiga rupenye tarikh akhir dia dah tamat semalam.. huhu~ takde rezeki aku nak join.. lain kali la..

Operasi mengemas bilik masih berjalan.. terasa macam banyak bebenor barang-barang dari rumah sewa.. pape pun, aku kena siapkan kije ni sebelum rumet aku smpai esok.. yeah~ chayok untuk diri sendiri~
  
Sibuk duk mengemas, sempat lagi duk belek hadiah ngan kad yang aku dapat dari sekolah & budak-budak.. aiii~ teringat dorang balik... budak-budak yang kiut plus noty tu benar-benar buat aku rindu.. huhu~

 
 Budak-budak aku yang kiut + noty tahap babas...

Budak ngan cikgu pembimbing & pembantu pra aku.. yang dekat ngan budak tu cikgu.. yang jauh sikit tu pembantu pra.. sangat mesra alam..

Sebelum balik hari tu, dorang bagi hadiah sikit.. dorang kata tanda ingatan.. memang.. aku sangat-sangat ingat..

 Ni la hadiah yang cikgu pembimbing ngan pembantu pra aku bagi.. besar bagak beg dia.. ada la tinggi lutut aku.. terkejut gak masa mula-mula dapat.. tak sangka dorang nak bagi hadiah sebesar bagak gini.. i sOoo tacing ok..huhu~ nak tau apa isinye? jeng jeng jenggggg~~~~ 

teringat ada sorang budak aku tnya.. 
"cikgu, jeng jeng jeng tu apa?" 

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

TEDDY BEAR~~~ 

Aku namakan dia PINKY.. sebab dia warna pink.. hOho~ tenkiu Kak Shikin, Kak Ton, Kak Nor & Kak Diana.. walaupun aku tak bape minat warna pink tapi aku tetap suka sebab comel.. tunduk je cam tuan dia jugak.. hOho~ tapi ble aku pikir semula, baik warna pink daripada warna biru.. tak bleh bayangkan teddy bear separa besar warna biru... kalu kecik cam teddy bear celcom tu takpe lagi.. emmmmm.. pape pun, aku suka.. sebab boleh tambah koleksi anak patung aku.. hOho~ tak sedar diri dah tua =P

Haaaa.. ni cikgu penolong kanan aku bagi.. sangat bagus.. cam tau-tau je aku suka membaca.. tajuknya "Ku Damba Cintamu Ya Rasulullah" hasil tulisan Nik Muhammad Nasri Nik Malik.. aku baru start baca pendahuluan..hOho~  tapi daripada hasil pemerhatian, aku rasa buku ni ok.. ayat simple dan ringkas.. tak terlalu panjang dan mudah difahami.. kulit depan buku cam buku novel, tak tebal sangat tak nipis sangat.. tulisan ngan gambat depan tu timbul.. walaupun takde ilustrasi atau gambar, still nampak menarik sebab tulisan dia besar dan ada corak banner setiap mukasurat.. korang beli la nanti.. tak rugi kot.. siap promote lagi.. hOho~
 Ni pulak hadiah dari sekolah.. pen holder + clock.. yang bestnye, jam tu boleh asingkan dari bekas dia.. sO comel ok.. aku suka~ aku takde jam tangan.. berharap pada jam kat hp nagn laptop je.. kira ok la ni dapat gak jam baru walaupun takleh pakai kat tangan.. hehe~

Ni antara hadiah yang aku dapat.. tak la banyak sangat.. ramai budak bagi kad.. tapi aku jumpa tiga keping tu je sekarang ni.. yang lain ada dalam kotak mana ntah.. aku simpan satu tempat hari tu tapi dah lupa kotak yang mana.. kena cari dulu.. pape pun, terima kasih semua.. aku benar-benar hargai ingatan yang kamOo-kamOo tunjukkan.. i rasa sangat tacing ok.. 

Oleh itu, sebagai tanda ingatan pada kami plak, aku ngan tiga-tiga partner praktikum aku dah siapkan mural.. tak banyak pun..kecik je.. tapi ok la daripada takde langsung kan..hOho~

Ni masa operasi buat mural kat sudut antidadah.. kami tambah sikit je sebab ruang tak banyak.. satu hari full buat.. masa mengajar pun bawa budak duk sini jugak.. bak kata partner praktikum aku ni.. 
"pembelajaran di luar bilik darjah"
tiga-tiga ni partner aku.. aku takde dalam gambar ni sebab jadi tukang amik gambar.. hOho~ 

Yang bertali leher tu Guru Besar aku.. kebetulan dia datang, aku snap satu gambar.. bukti dia ada datang memantau kami..hOho~
 
Hasilnya? tadaaaaaaaaaaa~~ kamera hp aku tak bape elok sO gambar tak bape cantik.. pape pun, kami berjaya juga siapkan dalam tempoh masa yang dirancang.. Alhamdulillah~ =)

HAPPINESS WITHOUT DRUGS
KIDS TODAY LEADERS TOMORROW



 Ni pula mural kat prasekolah.. aku yang lukis.. cantik tak? hOho~ partner-partner aku yang warna ni.. sangat cantik tengok dari jauh.. puji diri sendiri.. hOho~

Haaaa... Donald Duck tu aku warna.. cantik kan? sile kata yea
korang tak bape nampak? ok aku faham... sOri gambar tak bape nak elok.. nanti aku beli kamera yang elok sikit.. 10 tahun lagi.. hOho~

Ok la.. ni je dari aku untuk kali ni.. panjang lebar la plak ye.. pape pun, Selasa ni aku  start jadi guru pelatih semula.. kena mula masuk kuliah semula.. nO more rph.. nO more bbm.. nO more budak-budak kecik yang cOmey lagi nOty tu.. emmmmmm... takpe la.. bulan 8 nanti boleh jumpa lagi.. InsyaAllah.. 

 Lambaian terakhir daripada budak-budak aku.. wif my partner.. i'll miss u budak.. 




Tak sabar nak tunggu hari Selasa ni.. =D
Harap semuanya baik-baik aja..
Agak-agaknya ada tak sape-sape yang ingat? 



2 comments:

Cik Yaya said...

lorrr study maktab gak ke. hehehe byknyeee hadiah jeles2!

MerLe said...

a'ah.. thn akhir dh.. biasa la.. budak2 nak bagi, kita ambil..hehe