This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Tuesday, July 12, 2011

Hina Negaraku...... Apa dah jadi????


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Entri kali ni agak serius... sebab pagi-pagi lagi dah nampak benda yang boleh wat aku dengan spontan kata......

"astagfirullahal'azim......"

Aku baca paper Sinar Harian tadi.. yang paper saiz tecik-tecik tu... edisi Pahang... yelah,,,duk Pahang aku baca yang Pahang... duk Kelantan, aku baca yang Kelantan... duk Terengganu plak, aku baca la yang Terengganu.. tajuk depan dia HINA NEGARAKU  ada sape-sape dah baca? 

ni yang aku baca tadi.......

yeaa.. tu hanya lagu... tapi tuan punya diri tu sedar diri tak dia duk mana sekarang? tak ingat ke Rukun Negara kita? 

Kepercayaan kepada Tuhan
Kesetiaan kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang - Undang
Kesopanan dan kesusilaan....

sO... agak-agak layak lagi tak dia jadi salah sorang penghuni bumi Malaysia ni? 

Aku tak tau apa motif dia wat gitu... tapi bagi aku tindakan dia tu tetap salah... kalau diikutkan pada maklumat profil dalam fb tu, mungkin dia lebih kurang aku je usianya... tu pun klu betul... tapi ini dah tunjuk 1 petanda yang tak baik... bagaimana nak lahirkan generasi masa hadapan yang lebih baik kalau generasi seusia aku ni sebegini perangainye??? 

siapa anak kita pada masa akan datang ditentukan oleh siapa diri kita pada masa sekarang... nak anak yang elok perangai,,, jangan duk wat perangai tak elok sekarang...

Fikir - fikirkanlah... aku malas nak komen banyak-banyak... nak tau lebih lanjut? korang g la beli paper... tak pun baca berita online.. 

Jaga diri... Jaga peribadi... Jaga tingkah laku...


tetiba jadi bimbang dengan keadaan sekarang...........


4 comments:

Unknown said...

pakcik ade lagi weyh..aku kenal die..air soya bes..ehehe

MerLe said...

nasib baek ko ada lg.. ko xde kurang la org komen aku.. hOhoho~

m i a said...

tahu jgk pasal ni..tp rsenye FB die kene hack kot.huhu, xpasal3..

MerLe said...

yea eyh.. mcm2 skg ni..emmmmm~