This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Saturday, April 16, 2011

Ada berani?????

jenguk sipi-sipi je..

Musim berkhemah dah melanda sekolah aku.. perkhemahan unit beruniform.. tapi yang terlibat hanyalah semua budak tahun 6 dan beberapa orang budak tahun 4 dan 5.. kat kawasan sekolah je.. tapi wallah wallah aku sangat penat + mengantuk tahap babas.. why? semalam aku ikut cikgu-cikgi wat aktiviti hape ntah aku tak tau namanya.. aktiviti menguji tahap keberanian budak.. kul 2.3o pagi baru selesai.. tu pun tak semua budak lagi yang kena.. wallah wallah sangat ngeri.. korang boleh  agak tak kitorang buat apa.. hOho~ 
budak-budak~ kamOo jangan benci cikgu~ cikgu dipaksa~ hOho~

Penah tak korang ikuti program yang wat aktiviti jelajah kawasan sekolah or mana-mana je tempat yang gelap pada waktu malam? itulah aktiviti untuk budak aku semalam.. dorang kena gerak sorang-sorang bawa satu gelas air ke stesen yang ditetapkan dan tukar gelas ngan gelas yang ada kat situ.. aku ngan cikgu-cikgi lain tunggu kat tempat tu la.. tapi on da way nak g kat tempat tu memang agak gelap dan sunyi..  Kesian aku tengok budak menjerit sebab takut.. aku bukannya wat pape pun.. cuma duk senyap dalam kelas masa dorang masuk je.. nOthing mOre.. tapi ada sorg budak tu jerit ntah macam apa ntah.. aku plak yang rasa ngeri masa tu.. takut gak kalu jadi histeria ke ape.. berdebor eden.. yang paling wat aku ngeri, mangsa terakhir kami.. budak paling gengster kat sekolah.. hOho~ nasib baik tak kena sepak.. tapi ada sorg staff sekolah yang kena hempuk gak sbb budak tu takut sangat.. tindakan reflek berlaku di waktu itu.. nsib baik tak jadi pape.. dan lepas aktiviti tu, dia datang minta maaf kat staff tu.. bagus budak tu.. nampak je gangster tapi dalam hati ada taman jugak.. dalam ganas-ganas tetap ada rasa nak minta maaf bila buat salah.. bagus anak murid aku.. sifat macam ni la yang perlu ada pada semua orang.. i like kamOo budak.. hehe~ tapi yang bestnye dorang datang tanya aku tadi..

"Cikgu, malam ni nak buat lagi ke? kita pergi sampai makmal la pulak..baru best.."

Wallah~ kamOo sangat berani ye... cikgu yang takut.. hOho~


Malam ni giliran aku kena tidur kat sekolah.. korang agak-agak aku boleh tidur tak malam ni..hOho~

2 comments:

azi nur said...

hehee gud luck!

MerLe said...

tOcey~ =) dah selesai dgn jayanya