This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Saturday, August 27, 2011

Bab Cincin??? selesai sudaaa~ =) ::dOakan untuk Iffah::


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Tadi aku jalan-jalan buang masa ke bandar Kota Bharu... keta memang berderet-deret bersusun-susun bak kata pensyarah aku... kedai-kedai & gerai-gerai orang berniaga merata-rata... terasa benar aku dah lama tak jejak kaki ke tempat tu... dah tak sama dengan suasana 6 tahun dulu time aku still bergelar pelajar sekolah... dulu tempat tu la aku ber'outing'... tapi sekarang, aku rasa cam dah tak kenal... banyak tul perubahan di bandaraya Kota Bharu... 

Tujuan sebenarnya nak pergi cari cincin untuk dia... sebelum ni dah servey merata... at last,,, jumpa gak satu kedai mas yang sudi bagi harga sebagaimana bajet kami.. yelah, kami kan belajar lagi... duit elaun pun dah tinggal ciput...huhu~  tade la bajet sampai ribu-ribu lemon...

 opkos bukan yang ni...

Orang selalu kata orang Kelantan suka simpan emas banyak-banyak... betul ke? aku tak tau sebab famili aku tade pun... tapi tadi masa duk pilih cincin, aku terfikir...  

"betul kot yang orang kata"  

Sebabnya? semua kedai mas yang aku jumpa tadi penuh ngan manusia... nak kata pekerja dia, takkan la penuh 1 kedai.. tak logik di situ... opkos la yang penuhkan kedai tu adalah pelanggan yang nak beli mas.. tak kisah la cincin ke,, gelang ke,, rantai ke... dan tiba-tiba aku terfikir lagi  

"kaya gak orang Kelantan ni yea" 


Agak-agak kalu aku minta dorang sponser untuk majlis aku, dapat ke tak? huhu~ angan-angan di siang hari... =P


Mungkin ramai dah tahu, blogger Iffah Afeefah ditimpa musibah... meh la sama-sama doakan kesejahteraannya... mOga semuanya selamat... nak tau lebih lanjut? sile rujuk blog Sunah Sakura...
Hulurkan tangan ringankan beban... 



Jaga diri.. jaga peribadi.. jumpa lagi.. papai~ =)

7 comments:

Unknown said...

tok jepuk doh aku

Admin said...

ehem3..
guane dop smpai kad walimah nei,
tacing den >_<



Terjah;
1. Saat benar kamu ingin pergi
2. Kisah cinta Lia

MerLe said...

jiji : sori la pak ostad~ eden wat akad nikah je... nti mjlis betul eden jepuk pak ostad nOoo...

ayu : hehe..dOnt tacing2 lagi..k.subi x wat lg kad.. wat nti k.subi sent to u yea yang~

H A N said...

bilanya nak kahwin ni?...

hamzah ian said...

ayah aku suka simpan cincin gini

MerLe said...

hanif : insyaAllah 1/9 =)

hamzah : ayh cdara pun byk simpan camtu tp hri tu kna curi...smua hilang..

Admin said...

Hehe..
benyes ^^,