This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Sunday, March 6, 2011

Mencari sang Juara 2* ::di sekolah orang::


..kepenatan tahap menipu..

Hari ni aku telah wat kije yang telah memenatkan diri sendiri..rancangan mengajar utk minggu depan esok dah la tak buat lagi..jurnal yang minggu lepas tak siap lagi..pernyataan profesional pun tak selesai lagi..tapi aku dah merayau merata..ohhhh tidak~ why la i sgt malas nk buka buku persediaan mengajar skrg ni..praktikum baru nak masuk mggu ke-6 dh mula dtg penyakit malas.. 
sile menjauh..dishhh..dishh..dishhhh~ sepakan penalti diberikan..

Sebenarnye tak g mana-mana pun..cuma g kt sekolah housemate aku je..sekolah dia ada hari sukan..sOooo..oleh sebab tak mau duk rumah sorang-sorang penakut aku ikut la dorang g sekolah..budak-budak dia Ya Rabbi sangat la laju lariannye..makan ape ntah budak-budak tu sampai boleh lari laju-laju..kat situ aku ada kije jugak..kije aku tadi adalah.......

1)
Jalan-jalan cari makan kt gerai makanan yg buat jualan kat sekolah tu hari ni..melantak..menelan..dan mamam dengan jayanya..i sangat suke makan..hOho~

2)
Bersorak sorai dengan hebatnya..tak kisahlah bukan budak aku pun..ikut suka hati je nak sorak kat rumah sukan mana..tak kenal sape-sape pun..kejap rumah kuning..kejap rumah biru..kejap rumah merah..kejap rumah hijau..last-last masa balik ada 2,3 orang budak dtg salam ngn aku..dorg siap kata 
"..terima kasih cikgu.."
aiiii~ terharu i~ yang peliknye..macam mana dorg tau aku ni cikgu..aku tak pkai nametag pun..baju pun serupa je ngn mak budak yg lain..cuma i nmpak muda je sikit..hOho~ perasan =P

tapi yang paling aku tunggu-tunggu ialah..
 *
*
*
*
*
*
*
...ini...
*
*
*
*
*
*
*
ni masa acara tarik tali antara cikgu ngn bapak budak..keputusannya? msti la bapak budak yang menang..hOho~

Tak lengkap hari sukan sekolah tanpa acara tarik tali..betul tak? aku ingat masa sekolah dulu, masa ni la bleh tengok cikgu-cikgu laki + ustaz-ustaz yang ada..yelah..waktu-waktu lain susah nak tengok sbb dulu sekolah aku cikgu dah sampai seratus lebih..aku tak ingat jumlah betul sbb ramai sangat..sOoo masa ni la boleh jumpa cikgu cikgi ustaz ustazah sir madam yg jadi tenaga pengajar kt sekolah aku dulu.. sgt windu my old school..

Hari sukan kat sekolah aku minggu depan..hari Khamis..aiii~ masa tu mesti minda, hati dan jiwaku dah berada kat rumah..nak tahu citer hari sukan kat skolah aku? tunggu entri yg akan akan akan datang...


tak sabar nak tunggu cuti..hOho~

2 comments:

Unknown said...

mueheheh..tu je keje ko mase sukan..akus uke memporak perandekan student aku..aku pergi hasut mnghasut..bo mem boo..eheh

MerLe said...

hehe..tu je sbb bkn skolah sndiri lg..nti kt skolah sndiri bru bleh wt aktiviti mnghasut..hasut bdk umah sukan lain xyah lari laju2..hOho~ x sbr dh ni nk tggu hari sukan kt skolah sndri..