This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Thursday, February 3, 2011

Cuti datang lagi di tahun Arnab ::Tahun Baru Cina::


cuti dah datang~ =)


Sebelum aku melalut ke arah lain.. nak ucap 
~~Selamat Tahun Baru Cina~~
pd semua yg menyambutnya..aku ada beberapa org kwn yg berbangsa Cina.. dorg kebanyakannya peramah & suke senyum.. suke tgk org senyum =)

ok...

cuti datang lagi..i like hOliday~ =)
spe x suke cuti kn..klu bleh, nk cuti lama2.. hOho~ tp aku pnah jmpa sorg kwn yg x suke cuti yg pjg.. sebabnye? itu rahsia dia..sO tak bOleh bagitau.. huhu~
cuti kali tak lama sgt..yg nsib bek, bOleh cuti smpai sminggu.. tp aku 4 hri je.. kire ok la tu kn.. drpd tak bOleh langsung.. bersyukurlah...
selalunya bile cuti, aku duk umah je..takde banyak aktiviti sangat..sO aku ada byk masa utk berfikir & buat survey.. wah~ rajin kamOo ye..


APA AKTIVITI KAMU MASA CUTI???


yea..ini tajuk survey yg aku wat..aku wat survey pada kwn2 aku yang seumur & hampir sebaya ngn aku je..dlu aku pnah wt gak kje survey-survey ni..tp masa tu sbb kje asgment..tak ingat dah ape tajuk yg aku wat masa tu...tak tau la btul @ tak hasil keputusan survey aku ni..korg cuba try test baca dulu la ye...mana yg salah harap dimaafkan..


1) KERJA
yea...kerja...ramai yg amik peluang kerja masa2 cuti..terutama skali para penuntut..tak kire la dari IPTA, IPTS mahupun IPG...pada aku, sbnrnya bagus klu kije time cuti ni..bleh cri pengalaman & kenal keadaan sekitar dan orang2 sekeliling kita..bagus kan...
aku pnah skali je kerja..pastu mak aku tak bagi dah..tu pn lps SPM dlu..smbil2 tggu surat pnggilan tmuduga mktb..masa tu konon2 yakin je cam dapat..nsib baik dapat betul..kwn2 aku pn ramai yg kije time cuti..bgus la..kumpul duit pstu u blnje i deh.. 
::kata2 ni ditujukan khas pd 'dia'..hOho~::

2) LESEN
yea..lesen..apa maksudnya? buat lesen keta la..aku tgk ramai gak amik kesempatan masa cuti wat lesen..yela..time tak cuti sibuk ngadap laptop buat asgmnt..byk kije tau time bljr ni ::iye ke? hOho~:: sO..time cuti la masa yg sesuai wat lesen.. tak percaya? g kt kelas2 memandu time waktu cuti.. aku pnah tengok kt satu kelas memandu kt Pengkalan Chepa..spe yg duk kwsn tu bleh la g tengok time cuti.. tak ingat la pulak ape namanya...sgt la ramai manusia.. sbb tu smpai skg aku xde lesen lg.. ::alasan sgguh..hOho~::

3) MEMBELI BELAH
hOho~ i like this..aku sgt suke bile ada org kate.. 
"jOm g shOpping~" 
tapi takde lagi yg nak ajak..huhu~ aktiviti ni aku jarang buat..sbb al-fulus slalunya agak kurang klu time cuti..tapi aku tgk & ada la dengar2 cerita dari orang lain yang slalu buat aktiviti ni..bunyi cam best je.. bak kata sOrg kawan aku --> ada duit, smua bleh wat..  tapi pada yang suke buat aktiviti ni, sile rancang perbelanjaan anda..jangan nanti hbis cuti, duit pn habis..nti blik stdy mkn megi je..
oh~ tidak elok begitu.. aku pn suke shOpping mOping jugak..terutamanya klu nmpk kedai buku.. aku mmg bleh jadi gila klu jmpa kedai buku..rasa cm smua buku mau beli..hOho~ ::sile jgn tiru::

4) ULANGKAJI
golongan ni aku kurang jumpa.. tapi ada la beberapa orang yg jenis macam ni.. sgt bagus ye kamu.. aku jarang skit nak stdy masa cuti kecuali klu lepas habis cuti tu ada exam @ kena hntr asgment..masa tu je boleh tgk aku rajin study.. ::sile jgn tiru ye..huhu~:: tapi aku tetap suke membaca....kOmik...hehe..tak pun klu mai angin ntah dari mana, aku baca buku2 my mOther..tak pun buku2 agama my father..ikut suke hati aku je nak baca apa masa tu..asal bahasanya aku bOleh faham..
yea..hObi aku membaca..sekian terima kasih

5) MELANCONG
ini aku jarang wat..klu jalan2 jauh ni, slalunye balik kampung ataupun g rumah2 sedara je..fmili aku jarang g melancong merata2..tapi aku suka tgk gmbr2 kwn2 aku g melancong..bestnye kamu~ tbe2 cam terdengar suara siti nyanyi.. ~~~cuti-cuti malaysiaaaaaaaa~~~ 

6) KERJA RUMAH
haaaaaa..ini lah aktiviti aku di waktu cuti sekolah..bkn nak puji diri sendiri tapi mmg ni la kije aku..tak la pndai sgt..biasa la...aku tak mau komen lebih2 part ni..kang ada yg kata aku masuk bakul angkat sendiri kang..cam biasa la,klu pompuan duk rumah wat apa lagi kan..kemas ckit, msk skit, tgk tv banyak..hehe..
korg suke wat ape klu duk kt umah?

ok..tu la hasil kajian pemerhatian yg aku buat..sebenarnye ada lagi tapi dh malas nk menaip..tengok la bile2 klu aku rjin, aku taip lagi..pada korg yg bercuti --> sile penuhi cuti anda dengan perkara2 yg bermanfaat..jaga diri baik2...nak wat pape, hati-hati & pikir dlu..
aiii~ dh macam nk membebel ni..

k la..cuti la elok2..spe yg tak cuti tu, kije la elok2..ikhlaskanlah hati..sesungguhnya hati yg ikhlas akan membawa pada keberkatan dalam hidup.. ::yea..ini betul::

Tu je utk kli ni..aku nk g tgk citer Jackie Chan..
jmpa lagi..papai~ =)



NOTA TAPAK KAKI :

1) hari ni tak bOleh letak banyak gambar..sbb line tenet aku agak slow dOwn..huhu~ ::nak gambar~:: <-- ngade-ngade =P

2) kehidupan di tempat baru ok ok aje..hrp aku akn trus ok smpai habis praktikum nanti..

3) oh nO~ tmpt baru takde wyerless.. adakah aku prlu beli brOkband???  


::miSsing him::

No comments: