This is Me

My photo
Anak kelahiran bumi Kelantan mix Kedah yang stay di Terengganu dan baru tamat study di Pahang.. Punyai seorang suami dan dua anak patung peneman tidur.. Sangat suka pada milo ais kaw dan komik Detektif Conan.. insyaAllah~ Seorang yang sensitif dan pemalu.. Tak suka orang hipokrit.. Sekian terima kasih..

My Pet Baby Luna sudah pun lapar~ ::klik untuk bagi makan::

Monday, January 24, 2011

Misteri Manusia Pelik

...makin keliru...


Dulu arwah nenek aku slalu kate...

'..bila kita wat baik ngan org, org akn buat baik jgk ngn kite..'

tu yang aku pegang dr dlu smpai skg
 


Sejak kecik lagi aku diajar...

'klu kite mudahkn urusan org len, Allah akan mudahkn lagi urusan kite berlipat kali ganda'

tu yang aku slalu ingatkn pd diri aku sendiri


Tapi

Aku ada rse sedikit pelik ble tgk mnusia2 zmn skg
::x sedar diri sendiri pn manusia..hehe::
Ada segolongan manusia yg hdup di muka bumi Allah ni
mcm xmau dpt pahala free
ssh tul nk tlg org len..
bantu org len..
permudahkn urusan org len..
::pelik kn manusia jenis ni::

Bukannye kite nak suh dia g angkat kayu balak..
@ pun angkut kotak yg penuh ngn buku tebal dr tingkat 1 ke tingkat 5..
@ bg 100 juta kt msjid..

TAK PUN

Juz nk mnta tlg yg mudah2 je...

Tolong angkat buku yg jtuh atas lantai tepi kaki dia..
@ pas kertas pada kwn kt blkg dia..
@ kutip sampah bwh meja dia & buang dlm tong..  
::ala..plastik gula2 je..bukannye berat berkilo-kilo::

Susah ke semua tu????
::tak faham cmne cara manusia ni pk::

YEA!
aku bukannye mnusia yg baik sgt..
i sedar diri k
tapi x salah nk tegur kan
tegur utk kebaikan semua

Aku sbnrnye sedih
tlg sedih utk kamu
yelah..
bkn mudah nk dpt pahala free
tapi 
bila Allah dh bg peluang
tak mau plk..

aiiii...ruginye kamu ni ye..............


::pelik..x fhm..still x leh terima ada mnusia perangai gni::

No comments: